Dlaczego duże marki wybierają sklepy na Magento?

Jeśli planujesz dynamiczny rozwój sklepu internetowego, zwróć uwagę na Magento. Platforma zapewnia wydajność, skalowalność i elastyczność, dzięki czemu doskonale sprawdzi się w przypadku średnich dużych i dużych projektów. System wspiera sprzedaż międzynarodową i wielokanałową, ponieważ pozwala zarządzać wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego. Sprawdź, dlaczego warto otworzyć sklep internetowy na Magento?

Największe sklepy Magento w Polsce i na świecie

Magento posiada funkcje, które znacznie ułatwiają zarządzanie dużą ilością produktów. Platforma świetnie sprawdzi się podczas okresów wzmożonego ruchu, takich jak wyprzedaże i czas świąteczny. W top 10 polskich sklepów na Magento znalazły się:

  • 4F – lider na rynku odzieży sportowej,
  • Eobuwie – zajmuje się sprzedażą butów, torebek i akcesoriów,
  • Smyk – sklep z zabawkami, ubraniami i artykułami dla dzieci,
  • Zegarownia.pl – autoryzowany sklep z zegarkami,
  • Neonet – sieć salonów ze sprzętem AGD, RTV i elektroniką,
  • Drogeria Natura – sieć sklepów drogeryjnych,
  • Apteline.pl – umożliwia zamawianie leków, suplementów diety i kosmetyków, które można odebrać w dowolnej aptece stacjonarnej,
  • Empik – sieć sprzedaży książek, filmów, gier, akcesoriów komputerowych, audiobooków i wydawnictw muzycznych,
  • Tołpa – marka kosmetyków naturalnych,
  • G2A – platforma e-commerce specjalizująca się w grach komputerowych.

Jakie są największe sklepy na Magento za granicą? Platformę wybrały takie jak marki jak Nike, Fred Perry, Hermes, Christian Louboutin, czy BVLGARI. Swój sklep na Magento prowadzi też Liverpool Fc, Coca Cola, Helly Hansen, K Swiss, Castorama. To również popularny wybór wśród marek motoryzacyjnych, o czym świadczy fakt, że na wspomniany system zdecydował się Jaguar, Land Rover i Ford.

Dlaczego warto wybrać sklep na Magento?

Platforma ułatwia zarządzanie produktami i zapasami, dodatkowo posiada intuicyjny edytor treści. System pozwala sprawnie zarządzać zamówieniami i zwrotami, co pomaga budować pozytywny wizerunek firmy.

Magento oferuje ponad 4000 rozszerzeń, dzięki możemy dopasować system do swoich potrzeb. Oprócz tego platforma pozwala na obsługę wielu walut i języków, tym samym wspiera ekspansję na rynki zagraniczne. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, warto zaproponować im różne formy płatności i dostawy. Sklep internetowy Magento 2 warto zintegrować z operatorami płatności i firmami kurierskimi. Oprócz tego powinniśmy zsynchronizować go z popularnymi serwisami marketplace, w ten sposób dotrzemy do szerszego grona odbiorców.

CZYTAJ DALEJ  Jak zrobić tort z piwa? Krok po kroku


System zapewnia rozbudowane funkcje raportowania i analizy, co ułatwia optymalizację działań marketingowych. Platforma umożliwia też tworzenie programów lojalnościowych i partnerskich, które sprzyjają utrzymaniu długofalowych relacji z klientami. 

 Nowy sklep Magento – Open Source, czy Commerce?

Oprogramowanie jest dostępne w trzech wersjach: Open Source, Commerce i Cloud. Ile kosztuje sklep na Magento? W pierwszym przypadku możemy bezpłatnie pobrać i modyfikować kod źródłowy. Należy jednak liczyć się z dodatkowymi kosztami, związanymi z domeną, hostingiem, certyfikatem SSL i dodatkowymi wtyczkami. Platforma zbudowała wokół siebie zaangażowaną społeczność, która wspiera we wdrożeniu i obsłudze sklepu. 

Jeśli jednak chcemy skorzystać z dodatkowych funkcjonalności, zwróćmy uwagę na wariant Commerce. W ten sposób zyskujemy dostęp do następujących opcji: karty podarunkowe, punkty lojalnościowe, kredyt kupiecki, zapytania ofertowe, czy obsługa uprawnień. Oprócz tego otrzymujemy wsparcie techniczne 24/7, dzięki czemu możemy liczyć na pomoc specjalisty w razie wystąpienia awarii. WersjaCommerce Cloud Magento oferuje podobne funkcjonalności, z tą różnicą, że działa ona na chmurze.

Optymalizacja sklepu Magento pod SEO

Platforma e-commerce posiada szereg przydatnych funkcji SEO, które poprawiają widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Wspomniane narzędzia pomogą przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów. Aby ułatwić sobie pozycjonowanie sklepów internetowych Magento, warto skorzystać z następujących funkcji: 

  • identyfikacja duplikatów i kanibalizacji treści,
  • optymalizacja meta danych,
  • dodawanie opisu alternatywnego do zdjęć,
  • tworzenie mapy strony,
  • ustawienie przekierowań 301,
  • możliwość wygenerowania przyjaznych adresów URL,
  • optymalizacja szybkości strony,
  • responsywny design (automatyczne dopasowanie sklepu do rozdzielczości ekranu).


Najnowsze badania Google pokazują, że 53% użytkowników wychodzi ze strony, jeśli nie załaduje się w ciągu 3 sekund. Sklep Magento wczytuje się błyskawicznie, dzięki czemu zapewnia doskonałe wrażenia klienta. Należy zaznaczyć, że każda aktualizacja platformy zawiera łatki bezpieczeństwa, które minimalizują ryzyko wystąpienia cyberataków. 

Sklepy internetowe Magento – podsumowanie

Magento jest najczęściej wybieranym systemem wśród największych sklepów internetowych. Dzięki wysokiej wydajności i skalowalności platforma pozwala podbić branżę e-commerce. Idealnym przykładem zaawansowanej personalizacji są reguły promocyjne, uwzględniające wartość koszyka, lokalizację klienta, czy kategorie produktów. Oprogramowanie umożliwia również obsługę wielu sklepów z poziomu jednego panelu. Aby jednak stworzyć sklep dopasowany do potrzeb naszych i klientów, warto skorzystać z usług doświadczonej agencji. dla której wdrożenia Magento to chleb powszedni.  Dzięki temu zyskujemy pewność, że będzie się on wyróżniał nowoczesnym designem i funkcjonalnością.

CZYTAJ DALEJ  Ile może stać zupa poza lodówką?

Art. spons.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *