Niestety jeśli chodzi o metki, które znajdują się przy produktach włókienniczych takich jak: ubrania, obrusy oraz ręczniki, w wielu przypadkach informacja jaka znajduje się na metce nie ma nic wspólnego z tym z jakiego surowca został zrobiony produkt lub jakich jest on wymiarów.

W Laboratorium UOKiK w Łodzi przeprowadzono badania: w 2017 r. na 337 partiach produktów testów nie przeszło 53,4 % produktów, natomiast w
2018 nieprawidłowości wykryto w 37,2% produktów (badanie było przeprowadzone na 301 partiach produktów).

Zastrzeżenia wzbudziło nie tylko złe oznakowanie produktów, ale również wystające nitki, krzywe szwy.

Jak możemy zaradzić niezgodnością przy zakupie odzieży?

  • Dokładnie przyglądając się produktowi, który planujemy zakupić,
  • Będąc  w sklepie stacjonarnym zanim ubranie zakupimy, przymierzmy je. W przypadku zakupów online pamiętajmy o możliwości zwrotu w ciągu 14 dni,
  • Jeżeli cena na etykiecie różni się od tej, o której dowiadujemy się przy kasie mamy prawo zakupić daną rzecz w niższej cenie,
  • Wątpliwości i zastrzeżenia możemy zgłosić do Inspekcji Handlowej,
  • Na bezpłatną pomoc prawną w zakresie praw konsumenckich mogą Państwo liczyć w naszych Ośrodkach Konsumenckich (więcej informacji w zakładce ,,znajdź nas”).

Źródło: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15543