Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym art. 172, aby nawiązać kontakt w celach marketingu bezpośredniego, przedsiębiorstwo powinno posiadać zgodę konsumenta na takie działania.
Jedną z firm, która naruszyła wymienione powyżej prawo jest Netia.
Przedstawiciele tej firmy dzwonili z propozycja zawarcia umowy, mimo że nie Netia nie posiadała zgód abonamentów na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Kontakty, które posiadała Netia były zakupione w gotowej bazie z numerami telefonów, lecz fakt ten nie zwalnia firmy z odpowiedzialności.
Netia w ramach rekompensaty ma zaproponować konsumentom korzystne dla nich warunki (dotyczą one wszystkich osób, z którymi przedstawiciele Netii się kontaktowali, nawet jeżeli nie zdecydowały się one na skorzystanie z usług firmy).
1. Osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru jedną z opcji:
a. 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, albo
b. wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych, albo
c. zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki, albo
d. dostęp do programu antywirusowego na rok, albo
e. dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.
2. Osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały będą mogły wybrać jedną z kilku opcji: zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na 6 miesięcy.
Czas na skorzystanie z rekompensaty to trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl.
Pomoc dla konsumentów:
Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Źródło: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15607