Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym art. 172, aby nawiązać kontakt w celach marketingu bezpośredniego, przedsiębiorstwo powinno posiadać zgodę konsumenta na takie działania.

Jedną z firm, która naruszyła wymienione powyżej prawo jest Netia.

Przedstawiciele tej firmy dzwonili z propozycja zawarcia umowy, mimo że nie Netia nie posiadała zgód abonamentów na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.            Kontakty, które posiadała Netia były zakupione w gotowej bazie z numerami telefonów, lecz fakt ten nie zwalnia firmy z odpowiedzialności.

Netia w ramach rekompensaty ma zaproponować konsumentom korzystne dla nich warunki (dotyczą one wszystkich osób, z którymi przedstawiciele Netii się kontaktowali, nawet jeżeli nie zdecydowały się one na skorzystanie z usług firmy).

1. Osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru jedną z opcji:

a. 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, albo

b. wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych, albo

c. zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki, albo

d. dostęp do programu antywirusowego na rok, albo

e. dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.

2. Osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały będą mogły wybrać jedną z kilku opcji: zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na 6 miesięcy.

Czas na skorzystanie z rekompensaty to trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl.

 

Pomoc dla konsumentów:

Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka

E-mail: porady@dlakonsumentow.pl

Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Źródło: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15607